Mijn lichaam en mijn tandjes
De afgelopen weken leerden we ons lichaam en onze tanden wat beter kennen.
We gingen van start door ons silhouet te tekenen op de grond op papier.
We leerden onze vingers afzonderlijk benoemen. Duim- wijsvinger- middelvinger- ringvinger en pink. Een werkje waar onze concentratie en letterherkenning gestimuleerd worden. Daarna werd de juiste vingerafdruk gestempeld.
Ring-a-ling:
Zo snel mogelijk het juiste kleur rekkertje aan de juiste hand
Met als opdracht maak een mannetje.
We maakten zelf onze carnaval kostuums.
In de poppenhoek werd het fantasie- en rollenspel mooi gespeeld.
De kinderen mochten kiezen wat ze wilden: tandenfee - tandarts - skelet of tand
Op het schrijfbord schreven we eens de schrijfpatronen met 2 stiften tegelijk.

Hieronder het eindresultaat van de kleuters.
Een foto van het kunstwerk die ons inspireerde.
We probeerden onze vormgeving ook betere inzichten te geven door onszelf te vormen met vlakke figuren.
Kunstenaar Bernard kwam langs om ons te schetsen. Met enkele lijnen uit houtskool had hij al snel een prachtige tekening gemaakt. En... op ware grootte dan nog wel.
Hij deed met ons een leuk raadspelletje. Welke dieren zie jij?In deze volgorde brachten we het poetsen aan: onderkant - bovenkant - binnenkant - kiezen
Wie poetst zijn tandjes 's ochtends en 's avonds voor het slapengaan?
Met de grote tandenborstel illustreerden we dat brokjes blijven zitten en dat we soms hard moeten poesten om ze eruit te krijgen.
Workshops in de verschillende klassen in de voormiddag en in de namiddag stoet en dansfeest.
Voor foto's -> Facebook.