We werkten rond Heksje Mimi.

We begonnen ons thema door een tovershow te organiseren met de juffen. De kleuters genoten met volle teugen en kregen zo zin om zelf te toveren.

Zie hier al wat inleving.
We maakten onze verjaardagskronen af.
We toverden tekeningen met lijm en magisch toverzout.
De rijmtovenaar kwam langs om ons een prachtig verhaal te vertellen in de kamishibai (kleine vertelkast).
Op de speelplaats reuzepret met de lange trein.
We dansten enkele keren het aftelliedje van ‘Zes heksen bij elkaar.’ Willen jullie het nog eens horen? Klik dan op onderstaande link.
We leerden tellen via een competitief dobbelspel.
We schreven onze eigen naam in heksentaal.
We maakten met de clixs toverhoeden voor de hele klas.
Een spookhuis werd ingericht.
In de plusklas.
Godsdienst: gevoelens herkennen, uitbeelden en tekenen.
Toveren in het toverhoekje.
We kozen uit verschillende prentenboeken. Het boek die het meest gekozen werd, werd voorgelezen.
Tekenen over het verhaal.
We toverden bellen schuim met afwasmiddel, water en een rietje.
Bij juf Nina leerden we levend programmeren.
We leerden alles over magneten en onderzochten magnetische voorwerpen.
We leerden al doende kleuren mengen.
Toverdrankjes maken met de juiste ingrediënten.
We probeerden adhv een opdrachtkaart drankjes te maken: een slaapdrankje, een krimpdrankje, een sterk drankje, een kakkerlakdrankje, een vleugeldrankje, een snel drankje.
We deden een klasdoorbrekende activiteit:
Bij juf Queenie mochten we een klankverhaal maken.
Bij juf Ann-Sofie konden we een tekenverhaal waarnemen.
Bij juf Fienelotte mochten we een schimmenspel waarnemen en nadien zelf eens doen.
In de plusklas leerden we auto’s parkeren en tellen.
Toverwater=
We experimenteerden met gekleurd water:
Eerst water opzuigen met een pipet.
Crêpepapier in stukjes scheuren.
Gekleurd Water roeren
Water mengen met andere kleuren.
Raden in welke kleur het verandert.