Het Kerstverhaal
We speelden het Kerstverhaal na. Iedereen koos een personage uit het verhaal. Jozef, Maria, kindje Jezus, de ezel, de herders, de schapen, de engel, de drie koningen, de herbergier.
Proficiat aan Wissam met zijn zesde verjaardag!
Een boekje maken: Het Kerstverhaal natekenen.
We leerden het papier en karton, PMD, GFT en restafval onderscheiden van elkaar via een bewegingsparcour in de turnzaal.
Schrijfdans: onze polsen losmaken en onze fijne motoriek verbeteren.
Bij juf Fedra leren ze extra Nederlands.
Wensen leren schrijven in drukletters.
Gelukkige verjaardag Linea!
We maakten bananenmilkshake bij juf Lore en leerden hoe we wafels bakken.
Een juf van Stap uit de academie van woord, dans en muziek kwam ons een les bewegingsexpressie geven.
Voor onze nieuwjaarsbrief mochten we er een plakboeltje van maken: met onze handen en propjes in de blubberlijm.
De cijfers worden al spelend geoefend. Dit keer moesten ze het cijferbeeld naleggen met speeldeeg.
Bouwen = teamwerk
Leren kopen en verkopen in de winkel.
Begrijpend luisteren oefenen met juf Jana. Bijvoorbeeld: 'Zoek de kerstboom met 2 rode ballen en 1 lange slinger.'
Eerst leerden we stroken scheuren en daarna propjes maken. Geen evidentie om stevige proppen te maken.
Knexx-opdracht: bouw een kerstboom
Opdrachtkaarten namaken.
Bakken in de poppenhoek.
De Kerstboom versieren in de poppenhoek.
De klas werd mooi versierd door de kinderen.
Bij juf Fedra leren ze extra Nederlands.
Voor onze nieuwjaarsbrief mochten we er een plakboeltje van maken: met onze handen en propjes in de blubberlijm.