Sinterklaas



We begonnen het thema in de turnzaal met de 3 combiklassen samen.
 De kinderen genoten van de gekke poppenkast.



We leerden opdrachtkaarten namaken met de CLICS. Een staf, een mijter, een stoomboot.

   

Waauw!!! We mochten het boek van de Sint eens inkijken.


Indrukwekkend om hen te zien vormpjes te maken met nat zand. 
 

We maakten zelf brooddeeg en boetseerden onze eigen broodjes voor in het winkeltje. 
De pepernotenbakkerij.



Het fantasiespel in de poppenhoek.

  

Verlanglijstjes maken...


We leerden in het programma 'Word' Sint-woordjes typen op de computer.


 Een taart maken met verdiepingen op een plateau.

Via een spraakbericht kregen we de opdracht van de Sint te horen. Hij vroeg ons om een blotevoetenpad te maken. We moesten in onze school op zoek naar dozen waar we iets van voelmateriaal in konden steken.  

We voelden eerst met onze handen aan de glibberige balletjes. 



Juf Kristien maakte voor ons boetseerdeeg met pepernotengeur.


We leerden tellen, speelden met cijfers en heel veel meer.




 

Zelf een knikkerbaan bouwen waar we experimenteerden met buizen om de knikker van boven naar beneden te laten rollen,


We maakten bakkersmutsen met broodzakken en stempelden onze eigen bakkersnaam.


De Pieten hadden een probleem. Hun snoepgoed zat in het midden van een rij winkelkarren.
Sint kwam snel te plaatse. Met de taxi kwam hij tot bij onze school.  
Gelukkig had de Sint muntjes mee die in de winkelkar pasten. 
Daarna vierden we feest op school en kregen we allen een lekkere Sinterklaaskoek.





Hier zie je ons blotevoetenpad die we met onze volledige vestiging maakten.

De kinderen vonden het reuzefijn om het pad te bewandelen.
Veel verschillende materialen. Hard, zacht, ruw, nat, stekelig, glibberig ...




Zoals echte bakkers moesten wij ook bloem afwegen. We maakten er een dobbelspel van. Zo oefenen we de begrippen 'zwaar', 'zwaarder dan', 'licht' en 'lichter dan'

DANK U SINTERKLAAS voor de lekkere klaaskoeken!!!!

Cadeautjes leren inpakken met papier en plakband. Nadien mochten de fopgeschenken open gemaakt worden.
 
TELLEN
 

We speelden een dramaspel. Welke roetpiet werd er uitgebeeld?


We leerden rijmen en deden dit buiten adhv een rijmrun
Ren naar het kaartje dat rijmt op 'staart'? 
PAARD  WORTEL  PIET of   SINT ?

We maakten speculooskoekjes en bakten die af in de eetzaal.



Het uithangsbord van onze bakkerij versieren.

We maakten Sintjes met een gekke 'slinger'baard.